Ruszamy z siódmą edycją akcji informacyjno-edukacyjnej „Trzeźwa jazda”. Zapraszamy 150 klas, uczniów - kandydatów na kierowców. Zajęcia mają na celu przybliżenie zagrożeń wynikających z używania substancji pscychoaktywnych przez uczestników ruchu drogowego.
Rozpoczynamy już siódmą edycję akcji informacyjno-edukacyjnej „Trzeźwa jazda”. Planujemy objąć zasięgiem programu 150 klas, przyszłych kandydatów na kierowców, ale także czynnych uczestników ruchu drogowego – piesi. Zajęcia kierujemy głównie do uczniów klas III – V szkół ponadpodstawowych.
Jak wynika z doświadczeń większość uczniów klas szkół ponadpodstawowych miała już kontakt z alkoholem lub innymi używkami, można więc przypuszczać, że bezpośrednio lub pośrednio spotkała się z zachowaniami ryzykownymi wywołanymi tymi substancjami.
Zajęcia mają na celu przybliżenie zagrożeń wynikających z używania substancji przez uczestników ruchu drogowego, zarówno kierowców, jak i pieszych. Zawierają formę edukacyjną w zakresie znowelizowanych przepisów prawa dotyczących pieszych oraz urządzeń transportu osobistego tzw. (UTO) takich jak: hulajnogi w tym elektryczne, segway i inne. Poruszają tematykę wpływu środków psychoaktywnych na organizm człowieka i zmiany jakie wywołują te substancje. Dodatkowo korzystamy z narzędzi, za pomocą których uczestnicy, mają okazję zobaczyć symulację stanu odurzenia środkami psychoaktywnymii reakcję po ich użyciu.
Nasze dotychczasowe doświadczenia oraz zebrane informacje zwrotne, pozwoliły w tym roku na modyfikację treści programowych. Czas trwania zajęć to 1 godzina lekcyjna- 45 minut i dodatkowo 15 minut konsultacji indywidualnych z prowadzącym, gdzie uczestnicy mogą osobiście zadać pytanie czy poruszyć interesującą ich kwestię z tego zakresu.
Zajęcia prowadzone będą przez dwóch doświadczonych funkcjonariuszy/byłych funkcjonariuszy Policji z długoletnim stażem pracy i odpowiednim przygotowaniem merytorycznym i pedagogicznym.
Zgłoszenia szkół przyjmujemy za pomocą formularza (plik do pobrania). Wypełniony i podpisany przez Dyrektora Szkoły proszę przesłać na adres e-mail: z.korytnicki@opz.gdansk.pl.
Preferujemy udział w zajęciach klas, które wcześniej nie brały udział w przedsięwzięciu.
Planujemy 2 terminy realizacji: marzec-czerwiec 2025r. (75 klas) oraz wrzesień –grudzień 2025r. (75 klas)
Osobą koordynującą zajęcia jest Zbigniew Korytnicki – Główny Specjalista Profilaktyki Gdańskiego Ośrodka Promocji Zdrowia i Profilaktyki Uzależnień, tel. 609 901 097, z.korytnicki@opz.gdansk.pl. Kontakt telefoniczny: w środy i czwartki w godz. 8.00-15.00.
Termin przyjmowania zgłoszeń: do 14 lutego 2025r.